Motto:
My country is my home - Ojczyzna Jest moim domem.
Mnie w udziale Dom polski przypadł, to - ojczyzna,
A inne kraje są hotele.
/Kwiaty polskie J. Tuwim/
Organizator:
Okręg Pomorski ZNP
Patronat Honorowy:
Prof. Longin Pastusiak - Marszałek Senatu RP
Franciszek Potulski - Poseł na Sejm RP
Cezary Dąbrowski - Wojewoda Pomorski
Jan Kozłowski - Marszałek Województwa Pomorskiego
Jego Magnificencja prof. dr hab. Andrzej Ceynowa - Rektor UG
Jego Magnificencja prof. dr hab. Wojciech Przybylski - Rektor AWFiS
Byli prezesi Związku Nauczycielstwa Polskiego:
Okręgu Gdańskiego - kol. Kazimierz Piłat, kol. Aleksander Szymański, kol. Zofia Trybull,
kol. Mieczysław Kuhn, kol. Henryk Szulca
Okręgu Słupskiego - kol. Danuta Jędrasik, kol. Halina Gesse
Prezesi Zarządów Oddziałów Województwa Pomorskiego
Instytucje wspierające:
POMORSKIE KURATORIUM OŚWIATY
NAUCZYCIELSKA AGENCJA UBEZPIECZENIOWA S.A.
KOMENDA GDAŃSKIEJ CHORĄGWI ZHP JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Założenia konkursu:
1/. Promowanie regionów województwa pomorskiego
2/. Wzbogacenie oferty promocji turystycznej województwa pomorskiego
3/. Współpraca między gminna województwa pomorskiego
4/. Kształtowanie świadomej postawy patriotycznej i obywatelskiej motywującej doodpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym i publicznym
5/. Dostarczenie wiedzy na temat najważniejszych wydarzeń i najwybitniejszych postaci zdziejów regionu
6/. Przygotowanie uczniów do świadomego , aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu regionu
7/. Poczucie rozwijania wartości i przydatności indywidualnego oraz grupowego działania na rzecz społeczności lokalnej.
ZNP-kreator, twórca aktywności społeczności szkolnej
Rola ZNP w kreowaniu tożsamości uczniów środowiska lokalnego na przestrzeni 100 lat.
Cele edukacyjne:
1/. Poznawanie własnej miejscowości, w tym jego dziedzictwa kulturowego, jako części Polski i Europy.
2/. Pogłębianie więzi ze swoim środowiskiem, regionem
3/. Kształtowanie tożsamości regionalnej w kontekście wartości narodowych i europejskich
4/. Przygotowanie do dojrzałego życia w strukturach regionalnych
5/. Rozwijanie szacunku wobec innych wspólnot regionalnych, etnicznych
6/. Wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia - poczucia przynależności do środowiska lokalnego, społeczności lokalnej, grupy etnicznej regionu, kraju
7/. Rozwijanie zainteresowania ucznia językiem jako składnikiem dziedzictwa kulturowego
8/. Pobudzanie postaw kreatywnych ucznia w procesie umiejętności i gromadzenia wiedzy
9/. Integrowanie różnych doświadczeń kulturowych
10/. Kształtowanie szacunku do własnego regionu, postaw prospołecznych i dobra wspólnego
11/. Kształtowanie wyobraźni historycznej
12/. Uczenie umiejętności analizy i syntezy materiału historycznego
13/.Ukazywanie możliwości różnorodnych interpretacji źródeł, wydarzeń, postacihistorycznych
14/. Docieranie do różnych źródeł informacji - integracja wiedzy uzyskanej z różnych źródeł.
15/. Rozwijanie uczuć patriotycznych, więzi emocjonalnej uczniów do "małej ojczyzny".
Zarząd Okręgu Pomorskiego w Gdańsku |