Związek Nauczycielstwa Polskiego zwrócił się do premiera Donalda Tuskaz wnioskiem o podjęcie przez Rząd RP rozmów z przedstawicielami nauczycieli zrzeszonych w największym związku zawodowym działającym w oświacie.
- Jednocześnie wyjaśniam, iż rozmowy, jakie toczą się w ramach Komisji Trójstronnej dotyczą jedynie rządowej propozycji aktywizacji zawodowej nauczycieli i nie wyczerpują tematów związanych z postulatami ZNP – napisał Sławomir Broniarz, prezes ZNP w liście do premiera.
List Prezesa ZNP do Premiera RP
Związek Nauczycielstwa Polskiego informuje, iż zgodnie z uchwałą Zarządu Głównego ZNP, od 8 kwietnia br. we wszystkich ogniwach Związku obowiązuje pogotowie protestacyjne.
Nauczyciele i pracownicy oświaty domagają się:
- zagwarantowania zwiększenia do 2010 r. wynagrodzeń nauczycieli i pracowników niepedagogicznych o co najmniej 50 proc. m.in. poprzez zwiększenie nakładów na oświatę publiczną,
- utrzymania dotychczasowego zakresu praw i obowiązków nauczycielskich wynikających z ustawy Karta Nauczyciela,
- zachowania prawa nauczycieli do wcześniejszego przechodzenia na emeryturę.
Decyzja o akcji protestacyjnej ZG ZNP jest również wyrazem sprzeciwu środowisk oświatowych wobec likwidacji publicznych szkół i zapowiedzi wprowadzenia bonu oświatowego.
Jeżeli postulaty – które również znalazły poparcie wśród innych oświatowych związków zawodowych, będących sygnatariuszami Porozumienia z 7 lutego - nie zostaną spełnione, ZNP rozpocznie przeprowadzanie procedury sporu zbiorowego, który może się zakończyć strajkiem pracowników oświaty 27 maja br.
Dlatego w imieniu ZNP zwracam się z wnioskiem o podjęcie przez Rząd RP rozmów z przedstawicielami nauczycieli zrzeszonych w największym związku zawodowym działającym w oświacie. Jednocześnie wyjaśniam, iż rozmowy, jakie toczą się w ramach Komisji Trójstronnej dotyczą jedynie rządowej propozycji aktywizacji zawodowej nauczycieli i nie wyczerpują tematów związanych z postulatami ZNP.
Sławomir Bronairz
Prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego
Warszawa, 16.04.2008
Źródło: www.znp.edu.pl
|