16 września związkowcy rozmawiali z przedstawicielami rządu cztery godziny. Przekonywali ich m.in. do odstąpienia od tak szerokiego pakietu decentralizacji systemu oświaty. - Istnieje potrzeba jasnego określenia roli kuratora oświaty, jako instytucji nadzoru pedagogicznego nakierowanej na jakość kształcenia - doszli wspólnie do wniosku.
Omówiono m.in. zadania kuratora oświaty i samorządu terytorialnego związane z dokonywaniem oceny pracy dyrektora szkoły, odwoływaniem dyrektora szkoły w szczególnie uzasadnionych przypadkach podczas roku szkolnego, ustalaniem profili kształcenia i zawodów w szkołach ponadgimnazjalnych, łączeniem szkół w zespoły oraz likwidacją szkół.
Ustalono, że na jednym z zaplanowanych spotkań strona rządowa przedstawi koncepcję sprawowania nadzoru pedagogicznego, nakierowanego na jakość kształcenia.
Kolejne spotkania zaplanowano na 24, 29 i 30 września.
17 września rozmowy w MEN zostały odwołane z powodu debaty edukacyjnej w Sejmie, w której uczestniczyła minister Katarzyna Hall.
(mk)
Źródło: www.znp.edu.pl